Zo zorgt u voor een boeiende beursstand

Daar staat u dan op de beurs in afwachting van nieuwe bezoekers aan uw stand. Met deze tips zorgt u ervoor dat uw stand er interessant uitziet en daadwerkelijk boeiend is.

Opvallen

Ten eerste moet uw beursstand er aantrekkelijker uitzien dan die van uw buurman. Val op met iets unieks. Denk aan een kleine lichtshow of leuke geluidseffecten.

Maak ook duidelijk waar uw stand over gaat zodat bezoekers direct weten of ze op de juiste plek zijn. Toon dit op een scherm of poster en leg brochures neer zodat geïnteresseerden zich al een beetje kunnen oriënteren. Zorg dat de brochures er netjes bij liggen. Met een brochurehouder maakt u een professionele indruk en voorbijgangers kunnen hier makkelijk een brochure uit pakken.

U kunt uw brochure ook digitaal presenteren. Zet een aantal tablets op tablet standaards neer en bezoekers kunnen hier zelf door de brochure scrollen.

Boeiend verhaal

Heeft u de aandacht te pakken en kunt u beginnen aan uw verhaal, zorg dan dat u iets vertelt wat de klant echt interesseert. Steek dus geen ingewikkeld technisch verhaal af over hoe uw product is ontwikkeld of over economische cijfers, maar vertel wat de klant aan uw product of dienst heeft. Hoe maakt uw product of dienst zijn leven of werkzaamheden makkelijker. Deel bijvoorbeeld persoonlijke ervaringen wat u er zelf aan heeft. Hierdoor creëert u een informelere sfeer. Met minder afstand tussen u als verkoper en de ander als klant, durft de klant eerder vragen te stellen, blijft het gesprek langer op gang en komt u steeds dichter in de buurt van het sluiten van een deal of het verzamelen van de benodigde klantgegevens. Maar let op dat u uw verhaal ook weer niet té langdradig maakt. Probeer toch snel to-the-point te komen, voordat uw luisteraar afhaakt. Er staan zoveel stands op een beurs die hij vanuit zijn ooghoek allemaal ziet staan te springen om aandacht.